رابطه جنسی زیاد چه تاثیری بر زندگی زناشویی شما دارد؟

رابطه جنسی زیاد چه تاثیری بر زندگی زناشویی شما دارد؟

رابطه جنسی یکی از ارکان اساسی رابطه یک زوج است که اگر رضایت بخش و کافی نباشد می تواند مشکلات زیادی را در روابط طرفین ایجاد کند. بنابراین امروز متخصصین حوزه های سلامت روان، خانواده و پزشکی تاکید زیادی بر افزایش و حفظ کیفیت رابطه جنسی زوجین دارند.

 

اما آیا رابطه جنسی بیش از حد و خارج از اندازه هم می تواند بر رابطه زناشویی تاثیر منفی داشته باشد؟

پاسخ مثبت است. افرادی که تازه ازدواج می کنند و یا افرادی که به لحاظ سطح تمایلات جنسی ، خودشان را بالا یا هات ارزیابی می کنند پس از ازدواج روابط جنسی بیش از حد برقرار می کنند و تحت تاثیر تبلیغاتی که در معرض آن قرار گرفته اند معتقدند که این نه تنها بد نیست بلکه برای ادامه عشق ضروری است . به ویژه زنان و مردانی که شخصیت های وابسته ای دارند پس از ازدواج تمایل بیشتری به برقراری و تکرار دفعات رابطه جنسی دارند که این برای آنها به واسطه اینکه از طریق آن نزدیکی جسمی و روانی با همسر خود پیدا می کنند و وابستگی شان ارضا می شود تسکین دهنده است.

 

اما پس از مدتی ، روابط جنسی بیش از حد در طرفین ، ایجاد خستگی و فرسودگی می کند ، انرژی این افراد از بین می رود و آنها تمایل پیدا می کنند که برای مدتی از همسرشان دور باشند.

 

افرادی که بنا بر مسائل شخصیتی خود ، در زمینه امور جنسی تنوع طلب هستند ممکن است به این نتیجه برسند که رابطه جنسی با همسر خودشان دیگر شور و حال قبل را ندارد و همسرانی هم که تمایلات جنسی پایین تری دارند و مجبور می شوند بخاطر طرف مقابل تن به رابطه جنسی بیش از حد بدهند پس از مدتی منزجر و خسته شده و تمایل به کناره گیری و حفظ فاصله از همسر خود پیدا می کنند که هر دو این حالات می تواند به لحاظ عاطفی و هیجانی برای زوجین ، آسیب رسان باشد و به سایر جنبه های زندگی آنان نیز سرایت کند.

 

بنابراین توصیه ما به زوجین این است که گاهی ، فاصله جنسی را با توافق یکدیگر، حفظ کنند، الزاما همیشه مجاورت های فیزیکی و ابراز علاقه ها نباید به رابطه جنسی ختم شود. گاهی زوجین نیاز دارند که مانند دورانی که تنها ابراز علاقه و احساسات و عشقبازی داشتند اما به رابطه جنسی ختم نمی شد ، همانگونه مجددا شعله های اشتیاق خود و همسرشان را احیا کنند .

 

استراحت جنسی ، و متکی نبودن رابطه و عشق یک زوج  به روابط جنسی ، کمک می کند که طرفین همیشه برای یکدیگر تازگی و هیجان خود را حفظ کنند و روابط جنسی پس از این توقف و فاصله با شور و هیجان و رضایت بیشتری بین زوجین شکل بگیرد

 

ملینا شیرانی – روانشناس بالینی و رواندرمانگر

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x