چیزی که اگر بین زن و شوهر نباشد فاجعه رخ می دهد

بسیار شنیده ایم که والدینی به فرزند خود گفته اند این حرف را نزن از خودت نقطه ضعف نشان نده . نگذار او بداند که از چه چیزهایی رنج می بری ، تا او پیشقدم نشده تو حرفی نزن و یا اینکه این محبت ها را نکن و این حرفها را نزن طرف مقابلت لوس می شود.

همه این آموزش های غلط سبب شده است که افراد آموزش ببینند که در مورد نیازها و احساساتشان صحبت نکنند حتی با همسرشان.

ما در جلسات زوج درمانی زیاد می شنویم که زوجها عنوان می کنند که با یکدیگر صحبت نمی کنند و اگر از همدیگر ناراحت باشند متاسفانه معمولا آن را به روش های نادرستی نشان می دهند که تخریب کننده رابطه است و از دوست داشتن خود نیز معمولا با یکدیگرصحبت نمی کنند و بر این باور هستند که همسرشان خودش از برخورد و رفتار این افراد متوجه علاقه آنها می شود و نیازی به ابراز کلامی  نیست.

بسیاری از همسران نیز مهارت گوش کردن را ندارند و در این زمینه به طرف مقابلشان فرصت نمی دهند که او بتواند در مورد احساسات و هیجاناتش صحبت نموده و پیام خود را به همسرش برساند  و نیز بسیاری از افراد مهارت های گفتگو را نمی دانند و گزارش می کنند که به محض اینکه صحبت کردن با همدیگر را آغاز می کنند ماجرا به مشاجره و دعوا ختم می شود.

شاید امروزه بسیاری از پیام های سطحی نگرانه درشبکه های اجتماعی تنها بر روی رابطه جنسی و افزایش کیفیت آن در رابطه زوجین تاکید داشته باشند و این سبب می شود که زوجها فراموش کنند که قبل از اینکه به اتاق خواب بروند عوامل متفاوتی خارج از اتاق خواب می تواند بر کیفیت رابطه جنسی  آنها تاثیر گذار باشد و آنها تمام این مسائل را از طریق گفتگو و آموختن مهارت های گفتگو کردن می توانند حل کنند.

بنابراین در این مقاله باید اشاره کنم که اگر شما به اندازه کافی با همسرتان صحبت نمیکنید ، اگر نقطه اشتراک های کافی برای اینکه بتوانید در مورد آنها با همدیگر صحبت کنید را ندارید و یا اگر مهارت های گفتگو کردن را نمی دانید رابطه شما رو به فرسایش خواهد گذاشت و حتی بر روی رابطه جنسی شما با همسرتان نیز تاثیر گذار خواهد بود.

انسان تنها موجودیست که به کلام مجهز شده و به جای استفاده از رفتارهای کودکانه و تلافی جویانه بایستی بتواند از طریق کلام و مکالمه مشکلات خود را با دیگران از جمله هسرش حل کند پس اگز شما با همسرتان مکالمه ندارید رابطه تان به شکست و طلاق رسمی یا عاطفی خواهد رسید.

در این زمینه می توانید با یک زوج درمانگر جلساتی را داشته باشید تا با کمک او بتوانید گفتگوی های موثری با همسر خود داشته باشید.

ملینا شیرانی .

زوج درمانگر وروانشناس روابط

 
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x